Kenneth Philips nieuwe hoofd grenspolitie

Kenneth Phillips | Foto: 24ora.com
Kenneth Phillips | Foto: 24ora.com Kenneth Phillips | Foto: 24ora.com

ORANJESTAD – Hulpinspecteur Kenneth Philips is sinds begin mei benoemd tot hoofd van de afdeling Grensbewaking op de luchthaven. Die functie volgt op een intern conflict binnen het politiekorps, waarbij Philips verwikkeld raakte in een disciplinaire procedure na een ernstig incident tijdens werktijd.

Philips was eerder verantwoordelijk voor de leiding binnen de politiepost van Playa. Hij raakte in opspraak nadat hij betrokken was bij een auto-ongeluk met een dienstvoertuig. Hij werd uiteindelijk veroordeeld voor dronkenschap achter het stuur en rijden zonder geldig rijbewijs.

Hierop werd een intern disciplinair traject gestart en zocht Philips tegelijkertijd juridische bijstand. Die juridische strijd won hij uiteindelijk en Philips mocht blijven.

Met ingang van deze maand vervult hij nu de rol van hoofd grensbewaking. Hij volgt daarmee George Dammers op, die vervroegd met pensioen is gegaan en gebruik maakte van de VUT-regeling, vervroegde uittreding.

Volgens informatie is Kenneth Philips nu officieel aangesteld als leidinggevende bij de grensbewaking. Over de afhandeling van het incident met het dienstvoertuig is nog onduidelijk of hij de kosten zelf zal moeten dragen.


427 keer gelezen

Deel dit artikel: